torsdag 28 augusti 2014

Makalösa Markaryd!
















Jag måste erkänna att det var med blandade känslor som jag slog mig ner i TV-soffan ikväll för att titta på "Anders tar parti" och avsnittet om Markaryds kommun. Under en hel vecka i mitten av december i fjol fanns TV-teamet med Anders Jansson i spetsen på plats i Markaryd för att granska varför så många röstar på Kristdemokraterna i kommunvalet. Åtta månader senare var det dags att titta på resultatet och man vet ju aldrig med säkerhet hur så mycket inspelat material kan klippas samman.

Sedan lång tid tillbaka känner jag en oerhörd stolthet över Markaryds kommun och det vi tillsammans står för och åstadkommer. Den känslan förstärktes definitivt under och efter programmet ikväll. Vilken fantastisk kommun och vilka fantastiska människor som finns här. För mig gav programmet en otroligt positiv bild av kommunen och vad som finns här. Välkomnande, öppna och positiva människor med ett gott bemötande överallt där Anders Jansson gick fram. En bild av en kommun där människorna har framtidstro och optimism, något som inte präglar alla svenska kommuner av Markaryds storlek. Begreppet "Makalösa Markaryd", som jag för några år sedan låtit trycka upp på en t-shirt, kunde inte passa bättre som sammanfattning.

Att betrakta sig själv i ett reportage som det här känns lite sällsamt. Det kommer att ta lite tid att smälta alla de fina omdömen och positiva kommentarer som så många markarydsbor gav uttryck för. Just nu känner jag bara en stor värme och tacksamhet! Jag är helt enkelt lyckligt lottad som fått detta förtroende från alla er som röstat och trott på mig och jag hoppas att jag också ska kunna fortsätta leva upp till det!

Därför vill jag rikta ett stort tack till alla markarydsbor som på ett så fantastiskt sätt visade upp vår kommun från den allra bästa sidan! Vi har all anledning att känna stolthet över "Makalösa Markaryd!"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar