lördag 13 november 2010

Uteblivna svar är också svar!

Det har nu gått två veckor sedan jag (31/10) ställde ett antal frågor till Göran Hägglund på vårt intranät Navet. Frågorna handlade om utspelet om att ompröva vårdnadsbidraget som ett medel inom familjepolitiken. Jag undrade också på vilket sätt Hägglund kommer att fortsätta driva denna fråga inom Alliansen. Tre dagar senare skickade jag en påminnelse. Svaret har beklagligt nog lyst med sin frånvaro. Detta är inte bara beklagligt, det är urdåligt! Därför har jag nu skickat mina frågor på intranätet i en repriserad version. Jag tror vi är många som både kräver och förväntar oss att få svar.

Det påstås så vackert att debatten ska föras internt. Desto allvarligare då att partiledaren inte svarar på de frågor som ställs på vårt interna forum. Jag har för en vecka sedan i en debattartikel i vår egen partitidning Kristdemokraten ifrågasatt denna ledarstil. Min kritik lär ju inte bli mindre om denna marginalisering av våra medlemmar och förtroendevalda kommer att fortsätta.

1 kommentar:

  1. Ta det lugnt bäste Bengt Germundsson

    Jag skickade ett mejl till broder Göran den 14 september 2007 om en fråga som jag ansåg viktig att få svar på. Jag har inte fått svar är.

    Här har du brevet som med tiden fått en ny avslutning
    http://sniffaren.wordpress.com/2009/12/14/kristdemokraterna/

    Om du mot förmodan skulle vilja se originalet så skall jag nog kunna vaska fram det avsända mejlet. Det kan ta ett par dagar men definitivt inga år :-)

    SvaraRadera