fredag 13 augusti 2010

Succé för David Lega i Markaryd!

Föreläsningen igår i Kommunhuset med David Lega, arrangerad av Kommunala Handikapprådet i Markaryds kommun, kan sammanfattas med ett ord – SUCCÉ! Kommunhuset var fyllt till bristningsgränsen, c:a 140 personer var där och David Lega bjöd i nästan två timmar på en fantastisk föreläsning. Slutapplåderna lät nästan som när man vill ha extranummer efter en konsert.

Under temat ”Kärlek och stöd, krav och beröm” berättade David på ett engagerat sätt om sitt liv och sina erfarenheter som funktionshindrad. Detta ur ett helt annat perspektiv än vad man vanligen brukar göra. Davids positiva utstrålning gav energi och jag tror alla gick hem med ett större mått av människovärde och känsla av att vi duger som vi är. Den vanligaste kommentaren från deltagarna var: ”Det här måste vi göra om igen, så att fler får möjlighet att höra!”

Med tanke på all kritik och skriverier kan jag tycka det är lite märkligt att media inte bevakade föreläsningen med David Lega igår för att med egna ögon konstatera om de uppgifter jag försvarat och förklarat mig med varit korrekta. Radio Kronoberg censurerade dessutom bort alla mina kommentarer från sin hemsida. Mina kommentarer hänvisade till den här bloggen, där man kunde ta del av alla svaren på medias frågor – även de som man valde att inte ta med i sitt reportage. Men det visar ganska väl att media är mer intresserad av konflikten än av sanningen!

Det fanns flera Allianspolitiker på plats, men tyvärr kunde jag inte se en enda politiker från (S), (MP) eller (V). Men det var ju också de som ville göra det här till partipolitik :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar